Tak jsem nazvala projektový týden pro děti, který proběhl na naší MŠ Okružní 917. Našim cílem bylo rozvíjet děti po všech stránkách, a tak jsme se u dětí zaměřovaly zejména na rozvoj hrubé i jemné motoriky, logického myšlení, trpělivosti, předmatematickou gramotnost, ekologii, přírodu, kreativitu a manuální zručnost. Neopomenul se ani rozvoj zrakového a sluchového vnímání. Nově byla zařazena i polytechnická výchova. V průběhu týdne se děti dozvídaly o životě zvířat v lese, o tom, co v lese roste a proč jsou pro nás lesy důležité. V činnostech si vyzkoušely např. převážení kaštanů a šišek v zahradnických kolečkách, hledaly cesty v bludišti podle mapy, malovaly různé obrázky, pracovaly s encyklopediemi. Také dramatizovaly pohádky vztahující se k lesu (např. Budka). Seznamovaly se s písničkami a tanečky. Využily jsme IAT, kde jsme shlédly „Příběhy z lesa“. Do zahradních záhonků sadily vřesy a cibulky tulipánů. Nejzajímavější snad bylo tvoření ze dřeva a to přitloukáním, řezáním, lepením a domalováváním. Každá třída měla svůj úkol a to vytvořit: 1.třída- muchomůrku, 2. třída- domečky, 3. třída- hlavy zvířátek a 4.třída- medvídky. Všem se moc povedly a ozdobily naši „tajemnou zahradu. Na 4. třídě se zapojili i rodiče, kteří vytvořili se svými dětmi doma krásná zvířátka z přírodnin. A teď to, co se všem líbilo nejvíce. Ve čtvrtek odpoledne se děti spolu s rodiči zúčastnily ZAHRADNÍ SLAVNOSTI na školní zahradě, kde shlédly loutkovou pohádku „MÁLKA, HUSA A TAJEMNÝ LES“ (od Leny Banszel Freyové) o huse domácí, která se chtěla stát husou divokou a jak to všechno dopadlo. P. Lena aktivně zapojila děti i rodiče do děje. Na příběh navázal edukativní program na stanovištích s pomůckami firmy LESNÍ SVĚT. Děti poznávaly stopy zvířat, poznávaly zvířátka na obrázcích. S využitím QR kódu si mohly poslechnout jejich zvuky. Seznámily se s hrou na „dendrofon“, skládaly puzzle, vyzkoušely si tiskátka… V zahradním domečku měli všichni možnost ochutnávky zdravých pomazánek, cuketového koláče.